Prínosy chatbota

V predchádzajúcich článkoch sme sa bližšie pozreli na to, čo je chatbot a ako ho využiť v biznise. Čo sú ale skutočné benefity chatbotov?
Chatboti sú blízko zákazníkom.
Hlavný dôvod, prečo v poslednej dobe chatboti nabrali na význame je ten, že
ľudia sami začali omnoho viac používať chat medzi sebou. Chatovacie platformy
ako messenger, whatsap či Viber používajú ľudia viac než sociálne siete. A kam
inam teda ísť s vašim biznisom, ak nie tam, kde sú vaši zákazníci.
Zároveň vám táto technológia pomôže osloviť novú skupinu zákazníkov.
Komunikácia s chatbotom je pre mnohých ľudí jednoduchšia než komunikácia so
živým človekom. Nemusia sa obávať toho, že urobia gramatickú chybu alebo
použijú nesprávny výraz. Chatbot im v najhoršom prípade nebude rozumieť, ale
určite si o nich nebude myslieť nič zlé. ?
Sú lepší než mobilné apky
Na rozdiel od mobilných aplikácií, chatbot nevyžaduje, aby ste čokoľvek inštalovali. Nepotrebujete sa učiť žiadne nové spôsoby ovládania. Chtaboti fungujú v aplikáciách, ktoré vaši zákazníci už bežne používajú. Nekladú teda na užívateľa žiadne špeciálne nároky, úplne postačuje to, že vedia písať. Aj vďaka tomu, tieto technológie ľahko zvládnu aj seniori.

Sú lepší než e-mail
Chatbot tiež prináša nové spôsoby, ako môžete osloviť vašich zákazníkov. Váš newsletter či notifikácie o objednávkach už nemusia chodiť len mailom. Bot ich môže doručiť aj na Facebook messenger alebo Viber. Čítanosť takýchto správ je omnoho vyššia, nehovoriac o tom, že na takéto správy môže zákazník okamžite reagovať a teda môžu byť ideálnym nástrojom na cross-sell či up-sell.
Pomôžu optimalizovať web
Ak chatbota požijete na svojom webe, okrem iného sa dozviete aj to, na čo všetko ste pri tvorbe webu zabudli. Na to, čomu zákazníci nebudú rozumieť sa totiž opýtajú bota. Bot vám takto nepriamo môže pomôcť pri optimalizácii vášho webu a aj takto nepriamo pomôže zlepšiť on-line predaj.
Nonstop zákaznícka podpora
V neposlednom rade, chatbot prináša nepretržitú zákaznícku podporu. Zákazník
získa možnosť kedykoľvek sa opýtať a dostať okamžitú odpoveď. Toto môže vašu
firmu podstatne odlíšiť od konkurencie.
V článku Čo je chatbot som písal o tom, ako
je dnes táto technológia ľahko dostupná, preto naozaj niet dôvodu, prečo ju
čím skôr nevyskúšať aj vo vašom biznise.
Ďalšie články

Čo je chatbot?
Dnes som sa pozrel na to, čo v skutočnosti je chatbot. Dôležité je ale popísať aj to, čo chatbot nie je, alebo čo nemusí byť. Viac v mojom blogu.

Ako použiť chatbota?
Chatbot je už pomerne známa technológia. No stále sa ešte hľadajú tie najvhodnejšie aplikácie tejto technológie. Ktoré dávajú naozaj zmysel?

Boti na chate
Dnes som sa netradične pozrel na gramatiku. Občas dostávam otázky ako správne písať slovo chatbot. V článku som popísal ako ho používam ja.