V predchádzajúcich článkoch sme sa bližšie pozreli na to, čo je chatbot a ako ho využiť v biznise. Čo sú ale skutočné benefity chatbotov?

Chatboti sú blízko zákazníkom.

Hlavný dôvod, prečo v poslednej dobe chatboti nabrali na význame je ten, že ľudia sami začali omnoho viac používať chat medzi sebou. Chatovacie platformy ako messenger, whatsap či Viber používajú ľudia viac než sociálne siete. A kam inam teda ísť s vašim biznisom, ak nie tam, kde sú vaši zákazníci.
Zároveň vám táto technológia pomôže osloviť novú skupinu zákazníkov. Komunikácia s chatbotom je pre mnohých ľudí jednoduchšia než komunikácia so živým človekom. Nemusia sa obávať toho, že urobia gramatickú chybu alebo použijú nesprávny výraz. Chatbot im v najhoršom prípade nebude rozumieť, ale určite si o nich nebude myslieť nič zlé. ?

Sú lepší než mobilné apky

Na rozdiel od mobilných aplikácií, chatbot nevyžaduje, aby ste čokoľvek inštalovali. Nepotrebujete sa učiť žiadne nové spôsoby ovládania. Chtaboti fungujú v aplikáciách, ktoré vaši zákazníci už bežne používajú. Nekladú teda na užívateľa žiadne špeciálne nároky, úplne postačuje to, že vedia písať. Aj vďaka tomu, tieto technológie ľahko zvládnu aj seniori.

mobile apps

Sú lepší než e-mail

Chatbot tiež prináša nové spôsoby, ako môžete osloviť vašich zákazníkov. Váš newsletter či notifikácie o objednávkach už nemusia chodiť len mailom. Bot ich môže doručiť aj na Facebook messenger alebo Viber. Čítanosť takýchto správ je omnoho vyššia, nehovoriac o tom, že na takéto správy môže zákazník okamžite reagovať a teda môžu byť ideálnym nástrojom na cross-sell či up-sell.

Pomôžu optimalizovať web

Ak chatbota požijete na svojom webe, okrem iného sa dozviete aj to, na čo všetko ste pri tvorbe webu zabudli. Na to, čomu zákazníci nebudú rozumieť sa totiž opýtajú bota. Bot vám takto nepriamo môže pomôcť pri optimalizácii vášho webu a aj takto nepriamo pomôže zlepšiť on-line predaj.

Nonstop zákaznícka podpora

V neposlednom rade, chatbot prináša nepretržitú zákaznícku podporu. Zákazník získa možnosť kedykoľvek sa opýtať a dostať okamžitú odpoveď. Toto môže vašu firmu podstatne odlíšiť od konkurencie.
V článku Čo je chatbot som písal o tom, ako je dnes táto technológia ľahko dostupná, preto naozaj niet dôvodu, prečo ju čím skôr nevyskúšať aj vo vašom biznise.

Kategória: chatbot

Jozef Hurtiš

Ako web developer sa už niekoľko rokov venujem konverzačným a menej tradičným UI ako je chatbot, IVR či hlasový asistent.

Podobné články


chatbot

Ako volžiť Alinu do Wordpressu

Aby chatbot Alina bežal na vašej Wordpress stránke, je potrebné umiestniť na vašu stránku jednoduché... Zobraziť článok

chatbot

Je chatbot iba stroj?

Možno vás prekvapí informácia, že nie vždy, keď si píšete s chatbotom je na druhej strane iba stroj.... Zobraziť článok

chatbot

Ako použiť chatbota?

Chatboti sú dnes možno až prekvapivo využívané v rôznych oblastiach. Pokúsim sa popísať tie najzaují... Zobraziť článok