Možno vás prekvapí informácia, že nie vždy, keď si píšete s chatbotom je na druhej strane iba stroj. Firmy často chatboty nasadzujú preto, aby zefektívnili prácu ľudí na kontaktných centrách, prípadne znížili počet zamestnancov. Ak máte takýto cieľ, máte viac spôsobov ako chatbota naimplementovať. Niektoré môžu na prvý pohľad vyzerať až kuriózne. Poďme sa teda pozrieť na to ako môže chatbot vyzerať.
Existujú tzv. Hybridné riešenia, kde za odpoveďou nemusí byť len robot. Ten
rieši väčšiu časť konverzácie. Odpovede na často kladené otázky rieši stroj,
ak sa však objaví otázka, na ktorú robot nevie odpovedať, je pripravený živý
človek, ktorý otázku zodpovie za bota. Zákazník tak má dojem, že celú
konverzáciu vedie len s chatbotom.
Na zákazníka určite urobíte dojem akého skvelého a inteligentného chatbota
máte, človeka však zaplatiť musíte. Pri takomto riešení netreba zabudnúť aj na
to, že ľudia robia chyby a nie len gramatické. Teda vyhodnotiť takto
fungujúceho bota býva potom často komplikované.
Na druhej strane stoja riešenia, kde za každú odpoveď nesie plnú zodpovednosť človek. On však každú odpoveď nemusí napísať. Sú to riešenia, kde stroj analyzuje otázky zákazníkov a pripravuje odpovede. Ľudia ale rozhodujú, či sa strojom pripravené odpovede odošlú zákazníkom. Ľudskí agenti tak vystupujú pod svojimi menami, odpovede však väčšinou nepíšu priamo oni. Agent si len odpoveď prečíta a ak je všetko OK stlačí tlačidlo „Odoslať“. Vďaka tomu môže jeden agent vybavovať viac chatov súčasne.
Asi je všetkým jasné ako takéto riešenie funguje. Bot úplne sám komunikuje s
človekom. Takéto riešenie je síce lacné (nemusíte platiť žiadneho človeka),
otázkou je: Čo robiť v situácii ak sa zákazník opýta na niečo, na čo chatbot
nevie odpovedať?
Samozrejme záleží od typu bota a od položenej otázky, osobne však vždy ocením,
ak mi bot ponúkne nejakú alternatívu, kde odpoveď môžem nájsť. Preto ak
použijete takéto riešenie, dbajte na to, ako vyzerajú vaše fallback správy.
Použite ich prípadne viac v závislosti od kontextu. A v neposlednom rade
analyzujte otázky, ktoré do fallbackovej hlásky vášho zákazníka priviedli. Nie
vždy to musí byť chyba bota, ale ak je, rýchlo ju opravte.
Niekedy postačuje, ak chatbot neumožňuje voľne klásť otázky. Ponúka len preddefinované otázky, z ktorých si môžete vybrať. Ak portfólio vašich služieb či produktov nie je príliš široké, aj takýto bot vie skvele nasimulovať predajný rozhovor, či vyriešiť často kladené otázky. To potom máte istotu, že váš bot dostane len otázky, na ktoré je pripravený.
Osobne najviac preferujem riešenia, kde sa mi najskôr pokúša pomôcť stroj, a v
prípade, že si nevie dať rady, informuje ma o tom a prepojí ma na človeka. Rád
viem, s kým sa rozprávam.
Ak je bot skutočne dobrý, pomoc agenta môže byť potrebná len v minimálnom
percente prípadov a tento človek sa môže venovať aj inej práci. Samozrejme,
ideálne je, ak prepojenie na človeka prebehne hneď. Ak to neviete zabezpečiť,
požiadajte zákazníka, aby Vám zanechal kontakt a odpoviete mu neskôr e-mailom
či telefonátom.
Má dnes na Slovensku zmysel hlasový asistent? Pre koho je toto zariadenie určené a ako ho vlastne využiť? Práve týmto témam sa venuje tento článok.
V poslednej dobe je celkom veľký rozruch v súvislosti so službou ChatGPT. Keďže sa tejto téme venujem, využil som možnosť a urobil rozhovor o AI primo s AI.
©2023 | Hurtis.sk